Smör!

hej... idag har jag o petta packat ner delar av allt skit vi har i lägenheten. O åkt med det till Hanna & Richard. När vi var klara med det så åkte vi hem till Anna o kollade på medolifestivalen..(jävla melodifestivalen)...*mutter* Som var SKIT BRA! förutom att alla låtarna sög. Förutom bidrag nr 9... som var min personliga favorit!! Vad tyckte du?

Efter tv-tittandet var avklarat, så satt vi oss i köket o lirade lite Chicago...jag vann! höhö... Och sen kom vi inte på lite med det här med dieter... O jag fick ett aaaaas grymt resept av Anna... på (ja, jag ska vaktiskt dela med mej till er.. alla mina 2 bloggläsare *höhö*)... SMÖRKAKA!

ingredienser:
500 gram smör.
1 msk flytande flott
kokossmör
olivolja
ägg
50 g smått o gott

Gör så här:
blanda smör, flott, kokossmör och olivolja i en gryta. Värm tills allt är flytande. Undertiden steker du ett ägg. Hacka ägget i små strimlor. Häll den flytande massan i en ungssäker form. Strö över det hackade ägget. Sen tar du lite smått o gott som du har över i skafferiet o ha i det också.... till exampel; mandlar, vindruvor och ströbröd går bra.´
Ställ in i frysen i ca 30 min.
Så.. färdig att servera. Ett tips är tillsammans med vaniljsås.

Ja, varsego! Jag vet... du behöver inte tacka mej....

Kommentarer
Postat av: Sara

Men gud så fiffigt recept! Ska börja på en gång! *MMMM*

2008-02-24 @ 11:55:48
URL: http://sarakjellqvist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0